maandag 24 september 2007

Update

Hey mensen, hier een update van de afgelopen 10 dagen. Ik heb niet zo heel veel spannends gedaan, het is toch vooral leren en studeren hier. Wel is het hier nog steeds stralend zomerweer, elke dag ongeveer 26 graden! Dus ik heb niets te klagen. Maar goed, hier zijn de hoogtepunten:
Etentje bij mij thuis
Dinsdag kwamen Sophie en Nadia bij mij te eten, ter ere van het feit dat mijn roommate 10 dagen niet aanwezig was en we dus niemand zouden storen. Dus wij aan de pasta (heel lekker), australische wijn (ging wel) en tiramisu (fantastisch). Dit was de eerste keer dat ik traditionele tiramisu maakte (en niet met mango's), dus ik wist niet zeker of het zou lukken, maar het resultaat viel gelukkig in de smaak. Wel duurde het even voordat ik lange vingers (hier ladyfingers genoemd), had gevonden...
Central Park
Vrijdag ben ik naar Central Park geweest, in eerste instantie om een wandeling uit mijn 50-wandelingen-kaartenbak te doen, maar ik was te suf en te moe, dus heb mezelf neergelegd en ben een boek gaan lezen. Toch nog wel wat leuke dingen gezien hoor (zie de foto's hieronder).
Tropfest
Gisteren ben ik naar Tropfest geweest, een Australisch filmfestival voor korte films. Het was echt super. Eerst een picknick in het parkje (het was op het terein van het World Financial Center) en daarna een hele hoop stoelen ingepikt (voor de mensen die nog moesten komen). We zaten aan het water, en het was fantastisch weer (in tegenstelling tot de dag daarvoor, toen het water met bakken uit de hemel viel). De films waren erg leuk (nou ja, sommige waren absoluut niet te begrijpen) en het was er erg gezellig. Robert de Niro zat in het publiek, Famke Jansen deed een gedeelte van de prijsuitreiking en in de jury zaten ook bekende regisseurs en acteurs (waarvan ik sommige eigenlijk niet herkende, dus zo bekend waren die nou ook weer niet). Anyway, het was zeker het perfecte uitje voor een zondag.

Voordat de foto's komen, even een algemene mededeling voor de mensen die denken dat ik vroeg mijn bed uit moet om de schoolbus te zien: om een uur of vier gaat die bus ook weer terug hoor, dus ik blijf lekker liggen!!!


De pasta
De tiramisu
Aan tafel, check mijn super wijnglazen!
De beroemde brug in Central Park, die in heel veel film zit (jammer dat ze de walkant aan het herstellen zijn, dat blauw maakt het toch iets minder mooi)
Turtle pond (Central Park), waar echte schilpadden in wonen (ik dacht dat het beeldjes waren, ze zaten op deze stenen, maar sprongen van schrik allemaal het water in toen ik aankwam wandelen)
Brug in Central Park, lijkt me behoorlijk creepy in het donker
Picknicken, op de foto Sophie, Paulina (of whatever) en Nadia
Wederom een picknick foto, alleen neemt wat-is-haar-naam nu de foto
Aan het water film kijken (op de foto is het nog rustig, de rijen voor ons waren gereserveerd)
Het World Financial Centre is gewoon heel mooi
Sophie en (moeilijke naam), een vriendin van Sophie die op bezoek was

7 opmerkingen:

Unknown zei

Yeeeeeeeeeeh een update, leuk! :-D Wat geinig dat Australische filmfestival, en zelfs Aussie wijn gedronken, toe maar :-)

Ben blij dat 't zo goed met je gaat in NY! Veel succes nog met je studie & het verder ontdekken van NY!

Hoe gaat het met Bertus?

xXxjes

Unknown zei

yeeh! een blog!! haha, klinkt weer allemaal erg leuk!!
wat een weer heb jij zeg... (jaloers!!)

en idd, waar is Bertus?
nou weer veel succes deze week met lezen en leren!! (en feestjes en leuke dingen!) :P

XXX

Trudy zei

Nou ja de tiramisu zag er goed uit.
En iedereen heeft het overleefd dus ik neem aan dat het recept na te maken is. Die beroemde brug ken ik volgens mij van "Home alone" en die creepy brug ook toch? Zit het "duiven- vrouwtje" er ook nog............? Geintje.
Leuke foto's wederom.

Anoniem zei

Wij willen Bertus, wij willen Bertus!!!

Femke zei

Whaaa mam ik dacht precies het zelfde over die creepy brug...

Enne ik wil mijn vakantie over doen, maar dan in amerika, daar is het veel beter weer, als hier, het is gewoon al 3 weken herfst....

Enne deden die schildpadden die reclamen na met ehmmm die auto (opel ofzow) stuiterent over het water...

Nou ik ga weer op de bank zitten, ik ben helemaal kapot na de eerste dag werken....
Ik kan bijna niet lopen zoveel pijn in mijn rug....

Unknown zei

Ziet er weer leuk uit daar! Hier vriest het al zo ongeveer... Gelukkig kunnen Floor en ik straks lekker van de zon in Australie genieten, anders schoot ik in een herfstdepressie!

Gister naar een kraakkroeg geweest! Gaan ze naast je drugs verkopen! Meligheid ten top!

X Dieuw

Oma zei

Hallo Sanne.

Even wat laten horen van je oma,

maar dan krijg weer wat met de post-hoor? wat een mooie foto s-

stuur je,ben je gelukkig daar jou-

zo te zien wel,wat zal jij veel zien daar,veel liefs oma,doei,