zaterdag 1 september 2007

Even centraal in Central Park

Mijn eerste week is over! Het was niet zomaar wat, de studenten hier willen graag hun kennis laten zien/horen. Een beetje geïntimideerd, maar ook zeker gemotiveerd begonnen aan het weekend. Eerst naar de wekelijkse 'happy hour' van de law school, waar dit keer gratis bier en pizza aanwezig was om het eind van de eerste week te vieren. En net als in Nederland hoef je tegen studenten maar één keer het woord gratis te zeggen en het loopt storm. Ik als Nederlander was natuurlijk op tijd, samen met Yvette (uit Nieuw-Zeeland) en Sophie, en dat was maar goed ook; de pizza ging er rap door heen. Daarna naar de film: The Simpsons. Verbazend genoeg een erg grapige film, al moet ik wennen aan de Amerikanen en hun gelach (luid, erg aanwezig en beginnen al als de titel van de film in beeld komt). Als afsluiter van de vrijdag een ijsje gehaald die echt fantastisch smaakte.
Zaterdag, vandaag, zou onze studiedag worden. Het is hier prachtig weer, dus waar beter te studeren dan in Central Park. Broodjes ingepakt, boeken en schriften mee, op naar een ochtend studeren. Uiteraard is het idee van studeren in een park altijd een stuk makkelijker dan de realiteit. Ik werd afgeleid door alles (vooral door de eekhoorn die ons bleef 'lastigvallen'). Dus weinig van mijn werk daadwerkelijk gedaan, maar even goed een hele leuke ochtend en middag gehad. Uiteraard heb ik ook weer een hoop foto'tjes gemaakt:
Bronzen beeld van General Sherman, uit de Civil War periode.
Paard en wagen, waarvan er meer dan genoeg rondrijden in het park.
Huisje zonder duidelijk doel
The Pond, een van de meren
The sheap meddow, waar, zoals de naam doet vermoeden, tot 1934 schapen graasden. De schapen zijn in dat jaar verhuisd naar een ander gedeelte van de staat New York, omdat men bang was dat de verarmde bewoners (vanwege de Depressie) van de stad de schapen zouden opeten
Een artist impression van Sanne in the Park
En van bovenaf gezien
Het eekhoorntje dat ons lastig bleef vallen
"Does Barry Manilow know that you raid his wardrobe?"

11 opmerkingen:

Médard zei

Dat beeld heeft wel wat.
Ondanks de toeristen er omheen. ;)

Dat The Simpsons Movie een redelijk tot goed eind product is geworden mag niemand echt verbazen. Ze zijn immers bijna tien jaar mee bezig geweest. Het zou eerst zelfs een live action film worden (zie het Space Ghost interview met Matt Groenig). :D

Unknown zei

Wiieee, gaaf zeg! Lekker studeren en luieren in Central Park! Het ziet er echt idilisch uit, zeg! Zeker met die eekhoorn erbij. Ik ben alweer jaloers!

Hoe waren de colleges? Een beetje te volgen?

Oma zei

HoiSanne,

Wat een Mooie Foto s ik wil het weer proberen het lukt al lang niet meer,dus stop nu,

Groetjes Oma,

Trudy zei

Hoi Sanne.

Wat mooi die foto's van Central Parc.Prachtig, vooral van het meer.
Is die eekhoorn niet een leuk vriendje voor Bertus. Die was zeker niet mee om te "studeren" in het park.
De info die je steeds geeft bij de foto's is ook interessant. We leren op afstand best wel veel van die "Amerikanen"...........ga zo door!!!
Dikke kus van mama.

Sanne zei

De colleges zijn op eentje na redelijk te volgen.
En oma, het gaat hartstikke goed hoor!

Femke zei

Dat wilde ik net zeggen; oma het gaat toch goed zo....

Ik heb eigenlijk niks toe te voegen, iedereen heeft al de antwoorden gegeven die ik ook wilde zeggen......

Met de katten gaat het weer goed hoor, ze doen nu een beetje spasties door die sterke druppels, je had Freya moeten zien, je had echt helemaal in een deuk gelegen (ze gaat likken in haar nek en rent daarna spasties door de kamer heen, zo goor dat het was.
Ze vertrouwt mij ook niet echt meer, hahahaha.)

Nou dat was het wel weer.

Groetjes Fem en Henk.

Unknown zei

Ziet er goed uit zo, central park!!
(hoe zou het er uit zien in de sneeuw?? :P )
gelukkig zijn de colleges nog wel te doen! zit je ook met alle buitenlanders bij elkaar? of heeft iedereen gewoon zijn eigen vakken?
nou geniet nog maar even van het weekend! (hier alweer het einde van de middag...)
XXX

Lise zei

Hey, nu weet ik niet of het om de eerste foto gaat, het komt me wel bekend voor.. maar ik weet het niet zeker, is het het joggingsstukje van Meredtih en Christina, of heeft het daar helegaar niks meer te maken...? De koets lijkt wel op de koets van It takes two :P

Sanne zei

Het was de laatste foto. En even voor de duidelijkheid, ik zit NIET in Seattle... Just so you know

Unknown zei

Wat een mooi weer! en studeren in het park! Zo'n studenten leven zou ik ook wel willen in ons kikkerlandje ;)

Mijn maandag is al weer een beetje dragerlijker geworden door de leuke foto's met uitleg ;)

en die eekhoorn is liefugh!!!!

Trudy zei

Hoi Sanne.
Maakje ook foto's van de Honkbalwedstrijd en van je aangedane teen?????
Bertus mee of past hij op je appartement?
Ik hoop dat je geniet van de wedstrijd.

Kus Mama.............