maandag 3 september 2007

'because you had a bad day...'

Dit was een van de nummers die vandaag in het Yankee stadium werden gedraaid. Wat een toepasselijk nummer, zowel voor mij als voor de Yankees...
De dag begon redelijk, zoals elke andere dag, tot het moment dat mijn kleine teen ruzie zocht met mijn grote, houten bureau. Mijn teen verloor, en dat voelde ik de hele dag. Net op de dag dat ik helemaal naar the Bronx 'moest', voor de Yankees wedstrijd. Evengoed gegaan natuurlijk. We zaten behoorlijk hoog, maar hadden heel goed zicht op het veld. Ze speelden tegen de Seattle Mariners en de eerste inning leek heel goed uit te pakken, de Yankees scoorden een punt, terwijl de Mariners op nul bleven staan. Het ging echter hard achteruit, dit zou hun enige punt blijven, terwijl de Mariners er nog zeven zouden maken. Een beetje demoraliserend voor het team en de fans als je bedenkt dat de Mariners hun laatste tien wedstrijden hebben verloren. Na twee en een half uur gekeken te hebben naar een zielig hoopje honkballers, die niet langs het eerste honk konden komen, hadden we het gehad (dit was de zevende inning). Wij waren niet de enige met dit idee, ik had het gevoel dat het halve stadion leegstroomde. En hoewel ze nog twee wedstrijden tegen de Mariners moeten spelen, en het dus nog niet compleet verloren is (ook al hebben ze er ook al twee verloren), hebben de New York Yankees een slechte eerste indruk op ons achter gelaten...
Andere dingen die ik heb geleerd van dit honkbal avontuur:
  • Het is niet erg spannend, het duurt heel lang en het is vooral veel wachten tot het andere team weer in het veld staat of voor een pitcher eindelijk de bal gooit.
  • Het enige wat geroepen wordt is 'boe', geen scheldpartijen, geen rottige opmerkingen naar de scheidsrechters, kleine kinderen zijn dus welkom.
  • Heel veel ballen belanden in het publiek.
  • Om te tijd te doden zijn er via de grote schermen veel spelletjes met iemand uit het publiek en aankondigingen van verjaardagen, trouwdagen en huwelijksaanzoeken.
  • Hoewel het een nationale wedstrijd was, werd het volkslied toch gespeeld (zoals bij elke wedstrijd hier) en halverwege kwam de meezing-versie van 'God bless America', wat luidkeels meegezongen werd. Tikkeltje nationalistisch, als je het mij vraagt.
  • Hotdogs in het stadion = voor mij nooit meer, zes uur later had ik er nog last van.

Sanne in het stadion
Heel veel Amerikanen bij elkaar
Veel eten te koop op de trappen
Een batter van de Seattle Mariners
De populairste pitchers van de Yankees
Mijn ietwat opgezwollen en erg pijnlijke teen

19 opmerkingen:

Trudy zei

Hoi Sanne. Bedankt voor het plaatsen van de foto van je "teen". Heb ik even een idee hoe dat er uit ziet. Had je hem getaped? Geen aanrader om naar een wedstrijd te gaan??
Hoe zo last van de hamburger??
Jij bent weer een ervaring rijker.

Kusje mama.

Trudy zei

"Ook goedemorgen ik bedoel natuurlijk Hotdog".

Unknown zei

Sanne bij een Yankees wedstrijd; ik werd zowaar verrast deze vroege ochtend! En ook toevallig: mijn teen had ruzie met mijn bed. Hoewel het mijn grote teen was, had ook het bed gewonnen met als gevolg dat ik vandaag zowat hinkelde naar mijn werk.

Nog maar 4 weekjes bij Paramount!!! Daarna 3 weekjes stressen en gillen, en dan sleept Dieuw me hopelijk 22 oktober door de poortjes van Schiphol heen ;-)

xXxjes

Unknown zei

Wat leren we veel! Zijn trouwens echt alle Amerikanen dik? Of valt het allemaal wel mee? Heb je trouwens dat filmpje gezien van de miss teen USA? Echt té hilarisch! Dat mokkel van South Carolina heeft echt geen idee waar ze het over heeft! Hier de link: http://www.tiscali.nl/content/article/cmultvid/dom_blondje/433355.htm

Beterschap aan de teen!

X Dieuw

Unknown zei

En nu de goeie link:http://www.tiscali.nl/content/article/cmultvid/dom_blondje/433355.htm

Unknown zei

Poging 3:
http://www.tiscali.nl/content/article/cmultvid/
dom_blondje/433355.htm

Unknown zei

Volgens mij doet ie het niet, je moet maar f zoeken op Youtube!

Trudy zei

Gaat het Dieuwertje?
Grs Trudy

Sanne zei

Dieuw, uhm, de eerste deed het al... En ik had het al gezien, het is hier het gesprek van de dag.

Unknown zei

Ja, het gaat weer!

Trudy zei

Hoi Dieuwertje fijn zo, ik heb ook even gekeken op die site..........tjonge......ik ga mijn haar verven.....
grs Trudy

Unknown zei

Arm teentje!! gelukkig heeft ie gezelschap van erg veel andere zere tenen! :P (aikido, waarom doe je het?)
Dus de wedstijd was niet zo? nouja, weet je dat ook weer.
XXX

Femke zei

Nou na vele pogingen van dieuwertje, reageer ik nu even...

Wow gaaf een echte honkbal wedstrijd, heb ik altijd al in het echt willen zien.....
Het is dus alleen erg jammer dat de yankees het erg slecht deden...

Nou sanne wij zijn nu echt begonnen aan de baby kamer, hij is al pittig groen, maar wordt wel erg mooi, ik wordt er zelf jaloers op...

De wieg wilt niet helemaal lukken zoals ik het wil, vooral de spijltjes van de wielen, man wat zijn die lastig zeg.

Maar ik stuur de foto's door hoor naar je, dan kan je nog een beetje mee genieten van mijn frustraties op de wieg.

Nou succes met je kleine teentje hopelijk gaat het snel weer over.

Mijn oor doet trouwens lekker zeer, en ik heb niet eens gestoten ofzow, hahahaha.
En het ergste is nog ik mag geen pijnstiller ofzow, heeeeel vervelend....

Nou groetjes Fem, Jeroen en Henk.

Oja bij de verloskundige ging ook alles goed hoor, ze kon dit keer niet zo goed vinden hoe Henk lag, die was een beetje aan het dwars doen.

Nou doeg doeg

Lise zei

WHAAA< hehe, ik snap hem,
ik zat net pretty in oink op you tube te kijken, en nu pas kan ik de link leggen, die zin kwam me al zo bekend voor, maar dat is dus de lelijke vent waar ze het over hebben :D

Sanne zei

Nou, eindelijk, het kwartje valt, haha.

karmijn zei

Hee San!
He nou eindelijk weer een wachtwoord hier! zo, heb je tnu even wat drukker?t tweede weekje? je bent nog steeds met cursus Am.recht bezig toch of niet? wat ga je daarn eingelijk volgen?
Pas wel op voor die honbalballen die t stadion in vliegen he!
Kuz Ka

Irma zei

Hoi Sanne, des te meer ik je foto's bekijk des te mooier ga ik het vinden..........amerika bedoel ik.
Toch maar gaan sparen denk ik.
Geniet lekker, als ik je adres nog een keer krijg van je moeder, dan volgt er post.
Groetjes Irma

gerda en frank zei

Hee sanne, hier eindelijk een berichtje van je slome ome. En hoe zijn de hamburgers daar? lekker? Ik zal eerdaags wat zinnigs op je site zetten, wan ik moet alles nog lezen. groeten ome Frank

Oma zei

Hoi Sanne,

Internet doet het hier weer,

Groetjes Lise