maandag 10 september 2007

Sunset cruise

Het was een druk weekend, die vooral bestond uit feestjes.
Donderdag
Donderdagavond is er een wekelijkse Happy Hour op het plein van een van de faculteitsgebouwen, het bier was geen succes (of om het in de woorden van Jonas te zeggen: zelf Nederlands bier smaakt nog beter dan dit).
Vrijdag
In de middag organiseerde elke studentenorganisatie een receptie/mixer om leden te trekken (bijv. de Human Rights group, of de Women in Law group) en gratis drankjes werden aangeboden, dus dat hoef je niet twee keer te zeggen tegen studenten. Om drie uur mijn eerste drankje gekregen, en om een uur of negen had ik het echt wel weer gezien. En daarnaast was er de volgende morgen vroeg al weer een bezigheid...
Zaterdag
... want Nieuw Zeeland en Australië moesten beiden een wedstrijd spelen in de Rugby World Cup, wat zich in Frankrijk afspeelt en het tijdverschil is te merken (Nieuw Zeeland begon om half acht in de ochtend). Beide teams hadden gewonnen, dus om half twaalf kon iedereen blij de kroeg weer uit. 's Avonds mijn eerste echte Amerikaanse feestje in een tuin van een kennis van Sophie, die zijn 32ste verjaardag vierde. Het was een avond vol beer-pong, een drinkspelletje, die ongelofelijk saai was om naar te kijken, maar dat is blijkbaar wat Amerikanen doen op een feestje; dat hadden we na een paar uurtjes ook wel weer gezien.
Zondag
De Sunset Cruise, georganiseerd door NYU law. We wisten niet helemaal wat we moesten verwachten, maar het was zeker de moeite waard! Het uizicht was fantastisch, het was lekker warm, beetje winderig, dat wel, maar al met al echt en hele leuke avond gehad. Na de cruise gingen we naar Hotel Gansevoort, specifieker naar de bar op de bovenste verdieping. Een fantastich uitzicht over het water en hoewel de drankjes behoorlijk duur waren (14 dollar, argh) was het echt de moeite waard. Om elf uur waren de meeste mensen al doodop/stomdronken (aangezien de cruise al om 6 uur begon) en werden de taxi's aangehouden om ons naar huis te brengen.
Nu maandagochtend, ga ik bijkomen van het weekend, voorbereiden voor mijn vakken deze week, mijn boodschapjes doen, en gaat mijn vijfde week alweer in!
Behoeft geen verdere introductie, lijkt me.
Andere kant, ander tijdstip.
Ellis Island, het eiland waar de immigranten aankwamen.
Chelsea, een wijk in Manhattan, vlak na vertrek.
Het puntje van Manhattan.
Nogmaals, nu met andere boot op de voorgrond.
Jonas en Sophie staan trotseren de wind.
Anneleen en ik in het weinig charmante licht van de flits
De niet zichtbare Brooklyn Bridge
Sophie en Nadia in de bar van het hotel

8 opmerkingen:

Unknown zei

jeh! weer een blog! :P dat maakt de maandag weer leuk!!
ziet er allemaal erg leuk uit! vooral die cruise...! leekt me wel heel gaaf.
zo te lezen word je nog een feestbeest? (of te veel gossip girl gelezen?? ) :P
succes weer deze week met je lessen!

XXX

Femke zei

Dat werd eens tijd zeg, een nieuwe blog, ik begrijp nu ook wel waarom je geen tijd had, feest beest......

Enne wat is dat voor een beeld waar geen uitleg bij stond....Ik heb dat nou nog nooit gezien :p

Nou ja ik krijg het ook weer druk hoor, vanavond dansen (voor de laatste keer denk ik) morgen avond naailes en woensdag avond naar zwangerschaps mensendiek.
Kortom je kan mij ook weinig bereiken deze week......

Groetjes Fem en Henk

Trudy zei

Hoi Sanne.

Wij willen liever met de boot(die we niet zien) varen t.z.t. Kan dat?
Nou ja boot...............!
Kan je die alsnog op de foto zetten?
Tegen de tijd dat jij terugkomt moet ik je dan aanmelden bij de AA?
Wat zijn de boodschapjes;)
Grapje hoor.
Leuk je weer even gesproken te hebben en blij weer wat foto's te zien. Zal ook niet altijd meevallen om weer iets op de plaat te zetten denk ik.
De verwachtingen liggen hier nogal hoog.
Wat zullen we nu weer te zien krijgen van speciaal verslaggeefster Sanne King.....
Vergeet vooral niet de hunks voor Layla te scoren.

Liefs Mama

Anoniem zei

Ja, ja... maandag feest, dinsdag feest, woensdag feest, donderdag geen feest maar gewoon happy hour, vrijdag feest, zaterdag feest, zondag feest... je feest wat af!

Nu begrijp ik ook dat die lessen, vooral het taalgebruik, te snel voor je gaat.

Unknown zei

Zoveel feest en zo weinig tijd ;)

BEn je al helemaal in de american way dat je zo veel kan feesten en kan leren? (4 uur slaap is het nieuwe 8 uur slaap? :P)

Weer een opvrolijkertje zo op mijn saaie werk :P Al weer de vijfde weken, jeetje wat gaat de tijd toch enorm snel!
Blijf ons verwennen met de leuke blogs ;)

Unknown zei

Hai Sanne!

Leuk zo'n boottocht zeg! Nice pictures!

Drinken die studenten echt zoveel? Wel uitkijken he, straks word je net zo'n alcoholist als ik ;-) Neeeehee helaas geldt die benaming niet meer voor mij, Floortje is afgekickt.

En hoe gaat het met Bertus? :-) xXxjes

Unknown zei

Zuipschuit! Volgens mij kom je met minder hersencellen thuis, dan dat je heen ging!

Leuk zeg, die foto van Ellis Island! Heb ik toevallig net een boek over gelezen: Publieke werken van Thomas Rozenboom. Echt een aanrader!

X

Sanne zei

Ik denk niet dat ik dat boek hier kan vinden...
En ik heb al zo verschrikkelijk veel prachtig leeswerk hier (First Amendment, Criminal Procedure, Gender and Law etc.) dat het lezen me een beetje begint te benauwen!