donderdag 13 september 2007

Een maand in New York

Vandaag ben ik precies een maand in New York. En is mijn derde week les bijna voorbij, maar het lezen nog niet! Ik denk niet dat ik het ooit zo druk heb gehad buiten tentamentijd om! Mijn dagelijkse ritme: opstaan, lezen, outline maken, les volgen en aantekeningen maken, lezen, eten, lezen, slapen. Misschien dat de foto's van de vorige post een wat andere impressie hebben gegeven, maar ik heb het druk! Maar dat had ik kunnen verwachten, ik volg nu natuurlijk wel lessen aan NYU! Een mens heeft echter ook ontspanning nodig, dus vandaag (ik had vrij vanwege Rosh Hashana, joodse feestdag) besloot ik naar het Museum of the American Indian te gaan. Het museum was heel interessant, maar na een tijdje een beetje eentonig (dan ken je de rituele maskers wel). Evengoed een aanrader voor de mensen die komen (want gratis, dus als je het na vijf minuten gezien hebt is dat helemaal niet erg + het is naast Battery Park, waar de boot vertrekt naar de Statue of Liberty).
Andere updates:
  • Ik heb vandaag mijn eerste cadeautje gekocht voor Henk en als ik eenmaal weet of Henk vrouwelijk of mannelijk is weet ik nog veel meer om te kopen!
  • Mijn roommate is voor 10 dagen naar Californië voor solicitaties, dus ik heb het appartement voor mezelf.
  • Ik ben druk bezig een schema op te stellen voor Médard, dus kom vol energie!
  • Ik vraag me erg af of je kussens in het vliegtuig mee mag nemen náást je handbagage (aangezien die niet bovenin dat rek gaan), weet iemand het antwoord?
  • Ik mis mijn schoenen.
  • Ik heb mousse van Herbal Essences en mijn haar ruikt nu heel lekker.
  • Ik heb mijn eerste vraag in de les beantwoord met één van de meest domme antwoorden in de geschiedenis van de mensheid. Ik heb mezelf nog niet helemaal uit de grond kunnen trekken, maar ben er mee bezig.
  • Ik moest vanavond zowaar een vestje aan naar buiten, wordt het herfst?
Nu een update in foto's:
Ik in Battery Park, genietend van het zonnetje
De laarzen van een brandweerman omgekomen op 11 september
Op de memorial afgelopen dinsdag zijn rondom het monument vlaggen geplaatst, één vlag voor elke dienstverlener (brandweer, politie etc.) die is omgekomen

De fontein in Bowling Green, met op de achtergrond het Alexander Hamilton U.S. Custom House, waar het museum gevestigd is
Een van de beelden voor het gebouw
De grote zaal, vlak na de ingang. Op het plafond staat de geschiedenis van de Amerikaanse /New Yorkse scheepvaart afgebeeld en schilderijen van mensen die daarvoor van belang zijn geweest
Zoals meneer Hudson (drie maal raden naar wie de rivier vernoemd is)
Voor de vegetariërs en dierenliefhebbers: dit zijn héél duidelijk dode dieren, zelfs de klauwtjes zaten er nog aan!

En nu een bonus, omdat ik nu precies een maand hier ben: foto's gemaakt speciaal voor jullie!!!
  • Voor Femke en Jeroen:
Was dit handige wiegje ook te koop bij de Babydump?

  • Voor Anke:
"Free Willy"
  • Dieuwertje:
Ook in New York denken ze aan jou!
  • Médard
Heeft 'ie zijn carrière als Iron Man/Opperhoofd van S.H.I.E.L.D. aan de wilgen gehangen?
  • Lise en Lousa:
Spoiler voor het vierde seizoen van Grey's Anatomy: Meredith stopt in het ziekenhuis en wordt bakker!
  • Karmijn:
Ik heb hier ook een beetje Italië hoor...
  • Pepijn:
Mocht je een ernstige blessure oplopen en je voetbalcarrière op moeten geven, kan je altijd nog gaan schaken voor geld (voor je het weet ben je 10 dollar aan deze 'vriendelijke' schakers kwijt)

En Layla, wees niet bang: ik houd de schoolbus in de gaten ;-)

25 opmerkingen:

Anke Koning zei

Heej sanne, de eerst reactie van deze blog, als je het zo noem, maar leuke foto van free willi:P haha, en ik heb een stage baan, ik weet zeker dat jij het een leuke plek vind :) DE TANDARTS haha, maarja de groetjes aan iedereen daar die mij niet kenne doeiii

Unknown zei

zozo wat een foto's! heb je verder eidelijk nog iets gemerkt van 11 sept.? of alleen die vlaggen?
en als je zo over dat antwoord verteld, ben ik toch wel erg benieuwd wat het voor antwoord was...? :P
succes met lezen en leren!
XXX

Trudy zei

Hoi Sanne.
Indrukwekkende foto's met name de laarzen.
Ja en Sanne er is een tijd van LOL en een tijd van LEREN. Valt niet mee he??? Maar evengoed genieten hoor.
En jammer nog geen "Hunks" voor Layla. Maar ik vermoed dat er wel wat lekkers voorbij komt straks.
Irma hou haar dan maar vast. Bij jou nu pas "Herfst" ik denk dat ik alvast winterkleren te voorschijn ga halen...Nee hoor valt wel mee.
Hoe vind je Anke haar stage plek.....Jou hobby toch?
Kus mama

Femke zei

Nee die wieg hadden ze net niet bij de baby dump, wel een soort gelijke....
...een grote riete mand die je over de oceaan kan sturen hahahaha....

Enne jammer dat het niet zo heeel boeiend was bij de indians....

Ohja Henk wordt wel heeeeel nieuwsgierig wat je gekocht heb, het is behoorlijk rondjes aan het draaien op het moment.

Over die tandarts, misschien ook wel een goede les voor anke zelf: Hoe moet ik goed tanden poetsen met een beugel :p

Unknown zei

Nou ik geloof er dus helemaal niks van dat je ook moet leren ;) anders zou je toch wel foto's laten zien van de college zalen? :P
Of van een overvolle boekentas?
Nee Sanne, ons hou je niet voor de gek :P

Ow mijn baas komt weer...
'klikt'

Unknown zei

Nou ja zeg niet eens een foto voor mij? Hebben ze geen meeuwen in NY?

Maar na deze 'post' begrijp ik ook wel waarom je geen tijd heb om achter de meeuwen aan te rennen, dus je bent vergeven ;-)

Ik heb net de vierde kandidaat voor mijn baan op gesprek gehad, nog een te gaan en dan een keuze maken! Wordt moeilijk...!

Succes met leren/lezen! En idd regelmatig aan ontspanning doen :-)

xXxjes

Unknown zei

O jaaaaa nog bedankt voor je kaart! Was gisteravond erg verrast!

xXxjes Dutchie Girl

Unknown zei

Ja! de kaart was errug leuk!! zit voor in mijn agenda om de daagjes af te tellen! ;)
X

Sanne zei

Femke, je bent hilarisch, dat wilde ik ook zeggen over Anke's stage (en, hebben we je op de kast?)
Voor de rest weinig gemerkt van 9/11. Maar het was ook verschrikkelijk weer die dag, dus ik zat zo veel mogelijk binnen...

Médard zei

Stoer, die schakers!

Mocht je naast al het studentenwerk en het herstellen van een reputatie nog wat tijd over hebben, dan weet ik nog wel iets interessants.

De 19e komt er namelijk een Mike Wieringo Celebration in New York.
Mike Wieringo (de tekenaar van o.a. Friendly Neighborhood Spider-Man die onlangs is overleden) wordt daar geeerd en er zullen diverse tekenaars en schrijvers zijn die wat zullen maken/donoren die avond. Hun werk zal geveild worden en de opbrengsten gaan naar o.a. een goed doel als The Hero Initiative (een initiatief voor gepensioneerde comictekenaars).
Het evenement is geheel gratis te bezoeken.
Meer info: http://forum.newsarama.com/showthread.php?t=129342

Sanne zei

Super!
Enne, wie is de schrijver van SM loves MJ? (Stomme comicwinkel heeft het gesorteerd op schrijver!!!)

Médard zei

Dat is Sean McKeever. :)

karmijn zei

Ciao ragazza! Haha, so Italia non e mai lontano!! Verder hier nog niet veel amerikaans tegengekomen. Behalve een jongen in mijn cursus, die echtt het grappigste (en verschrikkelijkste) amerikaanse accent heeft in t italiaans!
Hard werken he, daarom ben je toch daarheen gegaan?hier alles heel rustig, hihi. Nee, ik moet ook best hard werken om mijn italiaans beetje aan te pakken (wat nog niet echt lukt). Van de 11e dus niet veel gemerkt verder? en sal herfst? hier is t echt heerlijk nog!
BEn je trouwens nog lid geworden van een van die groepjes die je drankjes aanboden? en hoe zijn de vakken?
koeszz KA

Trudy zei

Hallo Sanne,

Eindelijk weer een berichtje van je Oma,Wat een mooie foto s, Zo te zien ben je daar gelukkig,Heb je de brief al?Zondag ben ik met je mama op stap geweest naar Jan Kees Lont heel mooi was dat,ik word maar verwent he. dit was het weer,deze reactie heb ik even geknipt en geplakt achter de laatste foto's. Nu denk ik dat je het leest.
O, ja nu zit ik bij je moeder..........
liefs Oma,

Irma zei

Hoi Sanne, hoe laat gaan de schoolbussen, want je moet er wel optijd staan hé, groetjes Layla
Hoi Sanne, ik ga alvast schaken oefenen met papa op onze nieuwe keuken vloer (zwart/wit geblokt)en vraag je nog of Medar wil oppassen dan stuur ik mijn pa en ma even weg.Groetjes Pepijn.
En ook de groetjes van ons, Paul en Irma. Doeiiiiiiiii

Irma zei

Ik bedoel natuurlijk, Medard hé
Doeiiiiiiiii

Lise zei

HEy sanne,

bedankt voor de spoiler,
begint grey's al bij jou?
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald, dus ik kom met de auto naar
New York, of in ieder geval met mijn rijbewijs... :D en kerstboom natuurlijk, en kerstmuts en ik heb al een kerstoutfit, en het beste van allemaal, ik kan vanaf nu geld sparen om in New York te spenderen :D

x

Unknown zei

Gefeliciteerd Lise!!!

Unknown zei

Ja, gefeliciteerd Lise!

Leuk, die foto van een LTB-winkel! In Amsterdam is ie weg, er zit nu een Crocs-winkel in... Hoe bedoel je heiligschennis!

Succes met lezen en lezen!

X Dieuw

Femke zei

Waar is JOU volgende stukje?????????????????????????!!!!!!

Trudy zei

Waar blijft die "luie" foto???

Femke zei

Of ben je toch wel dood, want ik heb intussen nog geen telefoontje gehad van je.

Unknown zei

Hoi Sanne!

Al 2 weken geen nieuwe berichtje, dat hadden we niet afgesproken he ;-) wat moet ik nu lezen tijdens mijn pauze?

Dit is mijn laatste weekje bij Paramount, snif snif, maarja aan de andere kant ook wel fijn natuurlijk, op naar Ozzie!

Nou zet weer es een leuke update op je site, maakt niet uit of het over urenlange college's, dikke boeken of stoffige professors gaat, kom maar op! ;-)

xXxjes

Unknown zei

Hoi Sanne!

Al 2 weken geen nieuwe berichtje, dat hadden we niet afgesproken he ;-) wat moet ik nu lezen tijdens mijn pauze?

Dit is mijn laatste weekje bij Paramount, snif snif, maarja aan de andere kant ook wel fijn natuurlijk, op naar Ozzie!

Nou zet weer es een leuke update op je site, maakt niet uit of het over urenlange college's, dikke boeken of stoffige professors gaat, kom maar op! ;-)

xXxjes

Trudy zei

Hoi Floortje, ik ben het met je eens. Laat maar even weten Sanne hoe het verder gaat met je feestjes en partijen. Of leerwerk. En die foto he .....wij maar wachten......Femke heeft al weer een update gemaakt.
Enne Floortje en Dieuwertje nog even dan mogen jullie ons ook via jullie weblog blij maken......toch?
Spannend hoor voor jullie.
Grs Trudy