woensdag 29 augustus 2007

Begin van het semester

Vandaag heb ik mijn eerste les. Maar voor dat de lessen begonnen werden we doodgegooid met recepties, speeches en gratis eten. En een wandeltoch door de Village, wat eigenlijk een wandeltoch rond Washington Square Park was. Daar wat interessante dingen opgestoken, zoals het feit dat het vroeger een begraafplaats was voor arme mensen, en dat er waarschijnlijk nog een hoop lijken in de grond liggen. Dat het een plek was waar mensen werden opgehangen. Allemaal leuk om te weten als je de volgende dag een plekje in het gras zoekt om je lunch op te eten.
De vele recepties werden vervelend, na de zoveelste keer jezelf voorstellen en vertellen uit welk land je komt, heb je het wel gehad. Het etentje dat werd gegeven voor de studenten die hier voor het eerst zijn (eerstejaars en buitenlandse studenten dus), was ook niet al te fantastisch. De muziek stond te hard, het eten was niet fantastisch en om negen uur was de zaal grotendeels al leeggestroomd. Toen het restje er om tien uur uit werd geveegd (als er staat tot tien uur, dan bedoelen ze hier ook tot tien uur en geen minuut langer), besloten we nog ergens anders naar toe te gaan. Natuurlijk weer onenigheid over wat de bestemming zou worden en de groep werd in drieën gesplitst. Uiteindelijk ben ik in een café beland waar het heel gezellig was, en waar ook nog beroemdheden rondhangen (Ross uit Friends bijvoorbeeld), toch nog een geslaagde avond.
Maar het leven is allemaal zoveel makkelijker als er foto's zijn, dus hier weer een overzichtje van waar ik ben geweest en wat ik heb gezien:
Uitzicht vanuit D'Agostino (het gebouw waar Sophie woont)
Nog meer uitzicht.
En de Empire State Building
Er is hier volop keuze uit kranten.
Jonas en Sophie bij the Big Apple Dinner Bash (het etentje voor de studenten).
Anneleen had het naar haar zin...
Stefan en WatIsHaarNaamOokAlWeer?
Nadia in het café
De barmannen van het café wilden graag een foto van henzelf maken.
Sophie en Anneleen in de taxi terug naar huis.
En wij alledrie in de taxi.

9 opmerkingen:

Médard zei

En ze hebben zelfs 'onze' Metro in New York? Wow, en ik maar denken dat dat een redelijk underground krantje was. ;)

Al sinds je het mij verteld heb van meneer Ross uit Friends zit ik te piekeren hoe die gast ook al weer écht heet. Niet zeggen, ik ga ook niet spieken op IMDB, vroeg of laat moet het me toch weer te binnen schieten. Hoop ik, want ik zit hier dus al bijna een hele dag mee...

Die barmannen zijn trouwens onwijs eng. Ik krijg die 'gezichten' nu ook gewoon niet meer uit mijn hoofd! Brr. :s

Anoniem zei

David Schwimmer, Medard. :)

Je vermaakt je prima dus, Sanne? Dat is goed om te horen!

Groetjes.

Médard zei

Ik wist het!
Er zou iemand zijn die het niet kon laten om het te verklappen.
Ik zat de hele tijd met de name "Michael Fisher" te denken, maar dat is natuurlijk DJ van 'Roseanne'.

Pff. Volgende keer hou ik mijn mentale trainingen wel voor mezelf. Dan heb ik er ook nog wat aan.

;)

Trudy zei

Ja ja heftige communicaties als reacties op bertus in NY.
Leuk jongens......
David Schwimmer...........ikhad er ook niet op gekomen.
Maar enfin Bertus en Sanne hebben het dus reuze naar de zin. Wederom weer mooi foto's. Nog even dan hoeven we er niet meer heen hebben we alles al gezien Medard?
Toch maar wel heen gaan dacht ik kijken of het allemaal wel echt zo leuk en mooi is....
Waar blijft Hummie..............














(lise is the best, zo niet dan toch)

Trudy zei

Leuk Lise, piese.........

Femke zei

Hummie moest nog een laatste dagje hard werken, nu heeft hij eindelijk vakantie, dus kunnen wij samen vol op reageren.

Nu onze eerste reactie.....
En waar is de foto van ROSS nou, HET bewijs dat hij ook in de kroeg was.....

En mam zo hoef ik inderdaad niet naar New York toe, want ik kan niet, dus ik ben heeeeeel blij met deze foto's........

Nou groetels Femke, Henk en hummie.

Unknown zei

Leuke foto's! Ik zag gister Ross ook nog, op tv! Hij lag te slapen met Joey op de bank, zo lief. "It was my best nap ever!"

Oehoe een Stefan op de foto, hij lijkt wel op de zanger van Direct! Je krijgt trouwens nog groetjes van de Nederlandse Stefan.

Yeah over een halfuurtje naar huis, bij jou is het nu bijna 11 uur 's ochtends, heb je vandaag college's?

Veel succes iig! xXxjes

Oma zei

Hallo Sanne,
Ik zit even bij Irma om de koffie, en dacht laat ik hier even wat horen. Want thuis lukte het niet, maar nu ws. weer wel.
Alles goed, hoe was je eerste les dag?
Brief volgt, en de groeten van Irma.

Oma zei

Hallo Sanne,

Eidelijk weer een berichtje van je Oma,Wat een mooie foto s, Zo te zien ben je daar gelukkig,Heb je de brief al?Zondag ben ik met je mama op stap geweest naar Jan Kees Lont heel mooi was dat,ik word maar verwent he. dit was het weer,
liefs Oma,