zaterdag 18 augustus 2007

Zaterdag wandeldag


Iedereen die zegt dat je in New York niet zomaar ergens naar toe kan lopen heeft duidelijk nog niet in mijn teenslippers gestaan. Alles is te lopen, het duurt alleen soms wat langer... Vandaag ben ik naar Chinatown gewandeld. Om samen te vatten: druk! Daar Five Points bekeken, maar daar is niets historisch te vinden. Daarna ben ik naar Battery park gegaan, het onderste puntje van Manhattan. De rij voor de ferry's naar Ellis Island en het Vrijheidsbeeld was ongeveer een kilometer land (zonder overdrijven) dus ik kom wel een keertje terug in de ochtend. Battery park is een herdenkingspark, waaronder voor 11 september en de Korea oorlog (waar wij ook aan mee deden, volgens het monument), maar ook twee eerbetonen aan Nederland! Hoewel de vlag niet helemaal Nederlands was (maar het gaat om het idee, zullen we maar zeggen). Toen moest ik nog terug naar de Village, dus heb ik een andere route gezocht en kwam ik toevallig langs Ground Zero. Hier geen foto's gemaakt, behalve van de man die de wacht houdt bij het monument voor de brandweermannen. Ik vind het niet echt iets waar je een foto van wilt hebben. Als laatste stop naar de begraafplaats van Saint Pauls Chapel. Daarna terug gewandeld naar huis, over Broadway. Hier een overzichtje in foto's:Een stukje Chinatown

De wachthoudende brandweermanDe begraafplaats van Saint Pauls Chapel, met echt hele oude graven. Op de achtergrond zie je trouwens wel Ground Zero, wat gewoon een uit de kluiten gewassen bouwplaats is
Behoeft geen verdere uitleg
Monument voor alle zeelieden die ooit zijn verdronken op zee
Het beeld wat altijd bij Twin Towers stond en nu beschadigd in het Battery Park dienst doet als monument voor elf september
Het Nederland monument
Toch leuk, iets Nederlands zien in New York
Een niet heel duidelijke foto, maar hier is een kaart gegraveerd
Nu een foto voor Emma: hier werkt Dan (okay, Dan werkt in de Strand in the village, vlak bij mij, maar het is van dezelfde keten!)
Ik denk niet dat de automobilisten in New York deze borden ooit hebben opgemerkt

Five Points
Five Points

Five Points

Brandweerkazerne van ChinatownRadio City Music Hall, waar we gisteren langs liepen op weg naar MoMa (Museum of Modern Art), waar we eigenlijk alleen posters hebben gekocht, in plaats van schilderijen bekijken.Rockefeller Center (ook gisteren)

6 opmerkingen:

Médard zei

Heel tof al die foto's en dat 'Nederlands' is nog erger dan West-Friesch. :p

Laatste foto doet me denken aan Superman.

Unknown zei

Mooie foto's zeg! Erg leuk om zo een indruk van NY te krijgen. En jij ziet gewoon alles in 't echie!

Is die Mac in Chinatown? Dat verwacht je toch zeker ook niet, haha. Vast voor het geval mochten Floortje en Stefan er komen ;-)

xXxjes

Unknown zei

Yeeh, de eerste (?) Gossip girl foto!! woehoe!!! :P (we gaan wel naar die winkel hoor! :P )
En nederlands! voel je je weer helemaal thuis...

XXX

Oma zei

Hallo Sanne,

weer oefenen,

Oma,

Sanne zei

Het gaat hartstikke goed Oma!

Femke zei

Ik hoef er zelf niet eens meer heen.... Ik zie het vanuit mijn luie stoel....

Oja Hummie heeft weer vrede gesloten met Draakje.
Hij zit nu op zijn rug.

Groetjes Fem en drukte maker Henk