zaterdag 25 augustus 2007

Eten met mijn handen

Hier komen wederom een paar nuttige tips voor mensen die behoefte hebben om naar New York te gaan.
Les 1: Winkelen op Fifth Avenue is geen moer aan. De winkels staan ver van elkaar af, het is er ontzettend druk, de meeste winkels hebben of afschuwelijke dingen in de verkoop of zijn duur (of beide) en de meeste winkels zijn ook allemaal te vinden in Soho en Greenwich Village.
Les 2: Niets in dit land bevat transvetten (als je de verpakkingen en beschrijvingen van voedsel mag geloven). Suiker en calorieën zitten er trouwens ook niet in.
Les 3 (ook nuttig voor reizen naar Ethiopië): In een Ethiopisch restaurant krijg je grote schaal voor je, waar een groot, plat brood op ligt, die belegd is met verschillende sauze, vlees en groenten. Iedere gast aan tafel krijgt zo'n zelfde stuk brood, waar je een stukje van af scheurd en dit gebruikt om een stuk vlees/groenten/saus mee te pakken. En het smaakt allemaal enorm goed! Er is dus geen bestek aanwezig, eten met handen verplicht!
Les 4 en de meest belangrijke: De Nutella is te vinden bij de kassa van de Morton Williams Supermarkt op de hoek van Bleecker Str en La Guardia (scheelt zoeken!)

Foto's:
Nadia en Anneleen demonstreren hoe men moet eten in een Ethiopisch restaurant.
Niet naar binnen geweest, maar dat gaat nog gebeuren!
De openbare bibliotheek van New York, daar kan de bibliotheek van De Goorn nog wat van leren!
Breakfast at ...
Donald Trump laat graag zien dat hij rijk is ...
... op een heel decadente manier (dit is een enorme waterval)

13 opmerkingen:

Unknown zei

Die bibliotheek is mooi! :P aan de buitenkant teminste!
en eten met je handen is gewoon lekker! :D

XXX

Anja zei

Dat voedsel ziet er idd interessant uit ^^
En is dat echt de Tiffany's uit de film? Of die andere hele dure met hele mooie dingen? (deze cultuurbarbaar heeft die film nog niet gezien).

En nog bedankt voor je telefoontje. Slightly overdonderd, maar vond 't wel leuk ^^

Médard zei

Dope allemaal, maar eten zonder handen? Dat is niks voor mij. Chips eten mijt ik het liefst door al die ongezonde troep dat aan mijn vingers blijft plakken (vingers aflikken en dan vooral met geluid is een big “no-no” in de elitaire wereld waar ik mijzelf probeer te vinden).

Mijn reacties worden hier al 'snobistischer'. ;)

Unknown zei

Wauw, het bestaat allemaal echt ;-) Heb je niet het gevoel dat je in een film zit ofzo? Het eten ziet er goed uit! En eten met je handen is natuurlijk altijd leuk.

X

Sanne zei

An, de dure en die uit de film zijn een en dezelfde, dus ja, dit is die winkel!

Unknown zei

WEEEEEE!!! Telkens wanneer ik je blog lees en de foto's zie krijg ik zin om een ticket te boeken (gelukkig is mijn financiele stemmetje nog aanwezig die het uitschreeuwd van de pijn wanneer ik er aan denk ;))

Het ziet er echt enorm tof uit! Blijf bloggen zodat mijn maandagen dragelijk blijven ;) en ik toch nog een beetje leven heb :P

En met je handen eten.... yeah! maar eerst wel allemaal goed de handjes wassen :P

Unknown zei

Wat een wijze lessen leer je allemaal in NY :-) Ik dacht eerst "mmm NY is maar een grote stad, niks voor mij" maar het lijkt me alsmaar leuker om er ook ooit es heen te gaan!

Eten met handen, lovely, echt iets voor mij aangezien ik altijd ontzettend loop te klungelen met bestek ;-)

Succes met school deze week!

Trudy zei

Gaat mijn opvoeding.........eten met je handen??? Hier is het al een crime om Lise en Anke patat met een vork te laten eten.....!! Succes met je college...........Kus mama.

Femke zei

Heeeej Sannie pannie,

Ik ga even een andere reactie geven op dat met de handen eten....
Ik vind het er maar raar uit zien, het lijkt wel smurrie, nee ik denk niet dat ik dat snel met een broodje ga opvissen....

enne eten met je handen is niet lekker, ik ben met je vriend eens.

Enne als je nou eens iets voor mij tegen kom, ik weet het niet hoor, maar ehm zet maar op de foto, ik bedoel dat tiffany gebeuren zegt mij weinig.....


En nog wat anders, ik ben ook bezig met een blog opstellen voor Hummie en Henk...

Meer info volgt nog.

Nou groetels fem en drukte maker henk

Trudy zei

He Bertus doe even de groeten aan Donald, zeg maar grs van Trudy je weet wel die blonde uit Spierdijk en dat ik zijn "woning" ook wel even kom bekijken,...........komt hij misschien langs bij ons?

karmijn zei

GRrrr!! Hee, had ik net echt heel verhaal getypt, maar moet ik me nog inloggen hierodner, dus...alles weg! maar goed: Wauw het ziet er echt gaaf uit, wat je allemaal aan t doen bent! en de stad, oeps sorry, de CITY! je vermaakt je wel! En ook leuke mensjes ontmoet? maar heb je t nog niet zo druk verder, met studie?kan je lekker langs alle sex&the city plekjes! owja, wacht ik moet natuurlijk beginnen met: Hi, how are you! haha. wat suf toch daar!Hee ik van Gijs gehoord dat ze nu al behoorlijk ana t blokken zijn! heb je dus goed uitgekozen meid! Hee ik heb eindelijk je kado opgehaald vna t postkantoor! Echt ontzettend schattig!dankjewel! Nu moet t met mn reisje ook wel goed komen. had je dat doosje zelf gemaakt? Hee hoorde dat je alweer lekkeer voor ons geweldige werk bezig bent? Wel prima om wat extra centjes (voor de btw bij kassa en de fooien, raar systeem toch!)te hebben, ik ga straks inÍtalia ook weer door! Wel jammer dat je niet meer met etentje daarvan meekon, best gezellig. nouwja, hee ik ben benieuwd naar derest van je verhalen! dus gneiet ervan, en tot gauw weer, jhee je hebt ook shype he? ik straks ook, ook leuk!
Koeskoes Ka

Trudy zei

He he,Bertus,ook weer achter de rug, de voetreflex bij mijn Oma Tuwie, nu ben ik bekaf en ga eerst maar weer eens rusten, samen met a.s. Mama en Henk. Wel lekker hoor zo'n ontspanning maar goewie (Sanne/ Elsje)wat ben ik gaaaaaaaaaaaaaaaaaap......?
Kus van Hummie aan Bertus en vooruit ook aan Sanne.

Paulus zei

Eten met je handen? Daar kan ik mijn vingers van aflikken.

Veel plezier Sanne, daar in die grote stad!
(Mooie foto's op dito log trouwens)