woensdag 15 augustus 2007

Sightseeing?















Washington Square Park
Vandaag halsoverkop de kamer uitgerend. Naar het OISS (Office of International Students Services) voor een verplichte kennismakingscursus. De Department of Homeland Security wil namelijk dat mensen en beren met visum zich melden. Daar kennisgemaakt met wat andere internationale studenten, waaronder Patrick uit Nieuw-
Zeeland en Sophie uit Australië. Met Sophie op pad geweest voor o.a. een telefoon en een textbook.
In de boekwinkel van NYU kwamen we Marco uit België tegen en die ging mee, op weg naar de game room van de Mercer Residence, waar gratis spullen werden uitgedeeld van vorige bewoners (wat ze achter hadden gelaten). De ontdekking van de eeuw! Drie lampen, enorm veel kledinghangers en een afvalbak later zijn we naar de bibliotheek gegaan (enorm, echt fantastisch en zo mooi!) en naar Washington Square park.
Nu zijn we opgesplitst, maar vanavond gaan we ergens wat eten. Dus het sightsee-en is nog niet helemaal van de grond gekomen, maar wel nieuwe contacten gelegd, dus de dag is niet helemaal verloren.














Sophie in de law-bibliotheek van Vanderbilt Hall

10 opmerkingen:

Médard zei

Gratis spullen is inderdaad een uiterst geniale uitvinding. Waarom we dat hier in Nederland niet hebben is mij een vraag, misschien al we met zijn allen nog ietsje meer belasting betalen dat het dan wel haalbaar is. ;)

Als die kleerhangers al achter gelaten waren, vinden ze het vast niet erg als ik er een paar permanent leen. Toch? Ik kan er namelijk wel een paar gebruiken. ;)

Ik geloof dat de eerste reactie altijd het flauwst is...

Trudy zei

Hoi Bertus en Sanne.
Echt hollands dus en je hebt gelijk.
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan. Kun je mooi "al je kleren" netjes ophangen. "Netjes" Sanne. Kus van mij.

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Nou een postje editten valt dus ook niet mee... Herkansing dan maar:

Gratis spulletjes, nieuwe vriendjes... Bertus, je vermaakt je wel hoor ik!

En hoe is je reismaatje Sanne er onder?

PS: Vanavond kunnen jullie tweetjes met Hummie video-chatten hoor! (Als het goed is. De cam is in ieder geval verzonden.)

Unknown zei

Leuk dat je al mensen hebt leren kennen! Van verschillende nationaliteiten, geinig.

Hoe is het weer eigenlijk in NY? Hier is het regenachtig, verrassend he. Vanochtend rende ik gebukt onder mijn paraplu naar mijn werk. Mijn haar gelijk een pluisfestijn.

Nou Bertus en Sanne, heeeeel veel plezier nog in NY en succes met de cursus! Ben benieuwd naar je volgende bericht!
xXxjes

Unknown zei

Wat handig zeg! al die nieuwe spullen! hoef je daar ook niet meer achter aan.
En leuk dat je mede reis genoten hebt ontmoet. Gaat je nu vandaag sightseeing doen? veel plezier alvast!!

Groetjes!!

Papa zei

Hoi Sanne en Bertus,
Fantastisch dat je met deze mensen kennis hebt gemaakt. Dit is heerlijk voor jou en Bertus, om met mensen die in hetzelfde schuitje zitten ervaringen op te doen.
Wie weet kunnen jullie samen wel de stad gaan verkennen? Er komen nog genoeg dagen.
Gratis, gratis, echt hollands, hahaha. Ik hoop dat je lekker hebt gegeten.
Kus kus van je vader

Femke zei

hier spuit 11....
Dus je dag was weer compleet, ik heb ook weer mijn best gedaan op mijn werk.... :P

Wij papa joenie en mama Fenke hebben vandaag verf en behang gekocht voor de kamer van henk, volgens mij vond ie het wel mooi, want henk was heeeel erg druk....

Oh en kunnen we eindelijk skaipe doet ie niks, grrrrrr, stomme verbinding....
hopelijk doet ie het morgen wel....

Nou groetjes en dikke knuffel van Jeroen, kleine henk, Hummie en mij

Oma zei

Hoi Sanne

Alles goed met jou,Volgens jou mama- wel,Heb al eerder geprobeert=
gaatveel niet goed,volgens hun het-
wachtwoord,anders vraag ik Lise -weer,Oma is net te kerkwerken geweest,goed doel he,dit was het-- weer,
liefs van oma,

Oma zei

Hallo Sanne,
Wat was dat een verrassing,de-- telefoon Zaterdag avond heel lief,
Vandaag naar de bolle Buik geweest
Een gezellig feestje was het.
Tante Sandra heeft mij-- Gehaald,Mama had mij gebracht,
Van de week ga ik naat jou- schrijven,dit was het weer,
Liefs Oma,