zaterdag 8 december 2007

Leren, studeren, creperen

De examenperiode gaat maandag van start en uiteraard is een vak dat ik volg ingeroosterd als eerste examen. Iedereen die mij een klein beetje kent weet dat examens voor mij zware stress leveren. En iedereen die dacht dat ik in Amsterdam veel aan mijn studie deed: dat is niets vergeleken met hier.
Op dit moment ben ik de bibliotheek uitgevlucht (te veel Aziaten met onwelriekende lichaamsgeuren, te harde stoelen, te veel afleiding en te koud), dus nu zit ik in de Edgar Allen Poe room (Furman Hall is gebouwd op de grond van het huis waar hij the Raven heeft geschreven en in deze kamer is een soort mini-museumpje gemaakt, die ook toegankelijk is voor publiek, op bepaalde tijden). Ik zit lekker op een luie stoel mijn aantekeningen door te nemen, perfect als afwisseling van de bibliotheek.
Dat de examentijd is aangebroken betekent ook dat de lessen zijn afgelopen en dat vind ik serieus heel jammer. Elke professor gaf een hele mooie, motiverende speech als afsluiting van de laatste les. Het hoogtepunt was de speech van Bryan Stevenson (mijn Capital Punishment professor, zie de foto, die ik heb gegoogled), die bij meerdere mensen wat traantjes heeft los gekregen (en eerlijk is eerlijk, mijn ogen prikten ook). Het was een typisch geval van; "je had er bij moeten zijn", want navertellen kan ik het niet. Om het kort te houden, professor Stevenson is mijn nieuwe Held.
Ik zou willen dat we in Amsterdam zulke goede docenten hadden!

Nu even een paar foto's van mijn studienestje:
"My life exists out of CrimPro..."
In de glazen kast zitten Poe-memorablia, aan de muur zijn portret, en tegen de muur een trapleuning, zonder trap en dit is de enige deur van het gebouw die naar buiten leidt, maar eigenlijk geen enkele functie heeft.

Update: Mijn eerste examen in dinsdag, een extra dag leren: ik ben zo blij!!!
Minpunt: mijn roommate heeft een van mijn wijnglazen gebroken en 'vergat' dat te melden!
Observatie: dit worden mijn eerste examens sinds een lange tijd tijdens welke ik niet ga kamperen bij Jan en Afra!

15 opmerkingen:

Trudy zei

Hoi Sanne Panne, heel veel succes met je examen. En lekker nog een dagje erbij. Maar ja of dat nu echt zo lekker is? Ik lees net in de Quest dat luieren loont! Na het leren lekker gaan luieren of slapen maakt dat de hersenen doorgaan, dat verbetert de prestatie de volgende dag. Kortom relaxen Sanne is goed. Ik zag de foto van die luie stoel vandaar. Snik snik nu komt echt de dag dat je weer naar huis "moet".
Ach arme jij.
Dikke kus van mama ik denk aan je.

Femke zei

Heej san, ik zal je niet zo veel meer storen hoor de komen de 2 weken, alleen voor Henk dan.
af en toe een updateje van Henk.

Maar die held van je ziet er wel facinerend uit, ik wil hem ook wel als leraar, lekker zwijmelen, whahahaha.
Oeps wat zeg ik nou....

nou heeel veeeeel succes, en na je exame lekker genieten van new york met Lise en Emma...

En heeeeeel veel kadotjes inslaan voor Henkie natuurlijk...

Je zeekoe zus.

Sanne zei

Hey Femke,

Inderdaad, het is niet vervelend om naar hem te moeten kijken ;-)

Unknown zei

oeoe! een dag extra! dat is lekker! :P nou veel succes dinsdag he!!! nog 13 dagjes!
XXX

Anoniem zei

Hejuuuh... Zeekoe, Hou je je een beetje in?

Sanne zei

Voel jij je bedreigd Jeroen ;-)

Femke zei

heej san succes met je eerste exame vandaag, ik zal voor je duimen, bij gebeurt er toch weinig, hahaha.

Trudy zei

GO, GO SANNE, zet hem op!

Eveline zei

Hee meis!
Heel veel succes met je tentamenperiode en probeer nog wat te genieten van je tijd in NY! Het is echt ziek dat het alweer bijna voorbij is! Dikke kus en liefs Eef
p.s. Echt te vet trouwens dat er z'n EEP relax ruimte is voor je... ik krijg nu ook een beetje door hoe de Aziatische mentaliteit in elkaar steekt in Adam, met alle exchange studenten en ik leef helemaal met je mee ;)

Trudy zei

PFFFFFFFFFFFFFF Sanne ben toch benieuwd hoor hoop snel van je te horen hoe het is gegaan, dikke kus.

Trudy zei

2) PFFFFFFFFFFFFFF zo dat zit er op, nou leuk te horen dat je nog vrolijk bent Sanne en dat je niet mag mopperen. Bedankt voor je telefoontje en nu genieten tot het volgende examenstuk.

Anja zei

Hey Chic, Zet 'm op hè. Laat die Amerikanen zien uit wat voor hout wij hollanders zijn gesneden als het om examens gaat!

*thumbs up*

Trudy zei

Hallo Tante Sanne, hoe vordert de "paper".....Inderdaad puntjes.
Krijgen wij er ook iets van te zien.
Enne heb je al even gegoogled op het slechte weer in verschillende staten van Amerika? Bij jouw poep op de stoep maar elders heel veel sneeuw en hier vrieskou en zon, ach ja soms zit het mee soms zit het tegen.
Kus.

Trudy zei

Go Go Sanne nog even dan ben je verlost van studeren en dan mag je de "beest" uithangen voor twee weken.

Femke zei

volgens mij zou je een paar dagen terug al je blog aanpassen sanne, of moet je lise de hele tijd in de gaten houden :p

Fem