zaterdag 10 november 2007

Water, heel veel water

Na ons bezoek aan Lake Placid zijn we (pap, mam en ik) naar de Niagara Falls gegaan. Het was enorm, wat een enorme hoeveelheid water valt daar naar beneden! Ik had van te voren verwacht dat ik het wel mooi zou vinden, maar het is zo indrukwekkend, de foto's geven wel een idee, maar dit is echt iets waar je geweest moet zijn.
Daarna ben ik met de trein terug naar huis gegaan, en heb een diep respect voor de NS ontwikkeld. Het begon al op het station: nergens een aanduiding hoe laat de trein zou komen, er werd niet omgeroepen dat 'ie later zou komen en men weet alleen 'ongeveer.' De reis zelf was lang, want de trein gaat langzaam, staat heel vaak stil en ging zelfs een keer achteruit.
Na het weekend kwamen mijn ouders bij mij eten, toch maar weer de pannen uit het stof gehaald!
Dinsdag waren de Nederlandse rechtenstudenten in New York uitgenodigd door advocatenkantoor De Brauw. Daar eerst een kennismaking met het kantoor, waarna we naar Fashion Forty gingen, waar we hebben geborreld met borrelhapjes (met veel grapjes over waar de bitterballen waren). Daarna naar de Knicks, waar we allemaal een Knicks-shirt kregen (die we allemaal braaf aandeden), en ik kan alleen maar zeggen, ik ben een basketbal fan! Het was fantastisch, nog nooit zo fanatiek een team aangemoedigd (DEFENSE!) En de Knicks wonnen, nadat we meerdere keren de hoop helemaal hadden opgegeven. Na de wedstrijd wilden we naar het Gansevoort hotel (voor de oplettende lezers, waar ik ook naar toe ging na de Sunsetcruise), maar dat was ver van Madison Square Garden, dus moesten er taxi's geregeld worden. En voor zo'n grote groep valt dat niet mee (niet rond MSG in ieder geval), dus wat doe je in zo'n geval: dan neem je een limo!
De dag daarna was de laatste dag met mijn ouders, en zijn we naar het Empire State Building gegaan. Dat is hoog, en koud, en hoog. En het uitzicht was fantastisch!
En donderdag mijn eerste versie van mijn paper ingeleverd, na veel bloed, zweet en tranen. En de stress in de studentenpopulatie slaat toe, nog maar een paar weken: EXAMENS!
Daar is de wildwaterbaan niets bij
De vraag: hoe veel water valt hier nu eigenlijk naar beneden?
Die waterwolk zie je al van kilometers afstand!
Ja, je moet er toch bij zijn denk ik...
Sanne maakt nieuwe vrienden
Eten in mijn keuken
New York Cheesecake!
Basketbal! In de witte shirtjes zijn de Knicks, de andere de Denver Nuggets (ja, nuggets)
En de cheerleaders...
De limo, met van links naar rechts: het voorhoofd van Eef, de recruiter van de Brauw, Ingrid (stagaire bij de VN), Mas (mede-NYU student), Pieter (geloof ik... de stagair van de Brauw) en Saskia (we zaten trouwens met 10 mensen in de limo...)
Sanne reist alleen in stijl
Spreekt voor zich
Niet naar beneden kijken!
Wederom, je moet het zelf zien
Ik krijg de neiging om kerstliedjes te gaan zingen
Het was KOUD
Stijlvol...

9 opmerkingen:

Unknown zei

whhaa wat een vette gave foto's zeg!!! (volgens mij ongeveer mijn standaar reactie tegenwoordig :P )
maar het ziet er echt super mooi uit! krijg echt zoveel zin in de kerstvakantie! :P
(een limo, mijn hemel...)
XXX Emma

Trudy zei

Daar gaan wij straks (thuis) zeggen Femke en Jeroen wel even voor zitten.
Sanne bedankt voor "die bloemen" zegt Paus jeroen.
Nee hoor geintje bedankt namens de feestcommissie Theo en Trudy.

Sanne zei

Echt een lekker onsamenhangend berichtje Trudy...
Ja, het is ineens weer een stuk rustiger in New York

Trudy zei

Insiders weten waar het over gaat!

Anoniem zei

En hoeveel ze ondertussen al gedronken had... ;)

Maar Trudy was dus aan het voorlezen wat ze ging typen, dus ze zegt: "Sanne, bedankt..." (Toen was het even een moment stil) dus zeg ik: "...voor die bloemen."

Wel gaaf wat je daar allemaal ziet hoor! sjesus...

Sanne zei

aha, dat maakt het allemaal duidelijk!

Femke zei

Nou nou, ik ben ook basketbal fan hoor, en honkbal fan...
Enne ik ga ook maar eens naar new york (het is niet eens mijn favoriete stad).
Ik heb eigenlijk niet veel meer te melden, ik heb al dik een uur voor de tv gezeten om al die foto's te bekijken, wat een foto's zeg.
Al hebben jullie wel geniale mooie vrachtwagens gezien, die wil ik uitvergroot hebben....

Nou groetjes Femke

Lise zei

very nice, maar ik mag het ook bijna van dichtbij zien...

Unknown zei

Hey Sanne!

Hier eindelijk es een berichtje van de Dutchies!!! Leuk stukje & wat een prachtige foto's zeg! Zal inderdaad heel indrukkend geweest moeten zijn, zoveel water.

Jij maakt je druk over winterkleren, terwijl wij hier wegsmelten in de hitte! Een beetje bizar!

Veel plezier nog in NY!!! Geniet ervan en succes met de examens! Kus D & F