vrijdag 30 november 2007

Bright Lights, Big City, Geen Stroom

Met een wat angst voor de buitenwereld stapten Anneleen, Yvette en ik uit de deuren van de bibliotheek en de wijde wereld in. En stapten op de bus. Niet zomaar een bus, maar de toeristen-dubbeldekker-bus-inclusief-man-die-praat-door-microfoon. We gingen mee met de lichtjestour, want hier is alles al versierd en Amerikanen doen niet aan stroomsparing, hoe meer lichtjes hoe beter. En ik kan veel vertellen, maar dit is echt iets wat met foto's moet worden uitgelegd.
Nog wel even spanning en sensatie: vanmorgen flikkerden mijn lichten, en kwam er geen water meer uit de kraan (gelukkig had ik al gedouched). Toen ik mijn kamer verliet om naar de les te gaan vielen de lichten ook daadwerkelijk uit. Dus ik in het donker de trappen af, en daar werd ik opgewacht door een brandweerman! Wat was er aan de hand? Buiten stond de straat in de fik, of tenminste, onder de straat stond iets te branden, volgens de roddels was er een explosie in het riool. Dus uit de putdeksels kwam niet de gebruikelijke stoom, maar dichte rook met hier en daar een vlam. Scary! Details volgens zodra ik weet wat er echt aan de hand was (en ik schrijf dit in de pauze van mijn les want volgens getuigen is de stroom in Mercer nog niet terug)
(UPDATE: Drama: er is dus een brand geweest in een manhole, de stroom is niet terug, dus ik zit weer in de bibliotheek. En er is geen water, want dat wordt gestuurd door een pomp. Als de stroom niet terug is voor het donker wordt, dus rond half vijf, dan mogen we het gebouw niet meer in. De hele nacht niet. Dit drama neemt proporties aan die ik niet had voorzien)

Foto's komen later, want snapfish werkt niet

UPDATE 2 (15.05): Het gebouw is afgesloten, men weet niet voor hoe lang, mijn roommate en ik hebben nog net even wat uit onze kamers kunnen halen...

UPDATE 3 (17.54): Nog geen stroom, en het hele faculteitsgebouw zit vol dakloze studenten, met weekendtassen. Sommigen zijn pessimistisch, verwachten het hele weekend niet meer terug te kunnen, ik wacht eerst de reserve generator af. Als het voor negenen niet is gelukt, dan wordt Coles (het sportcentrum vlakbij Mercer) klaargemaakt voor ons.
Trouwens, manhole: de ruimte onder de putdeksels. De brand heeft een explosie veroorzaakt die de kabels heeft beschadigd. (Branden in een manhole zijn niet heel vreemd hier, wees niet bang, er is geen kwade opzet)

UPDATE 4 (18.50): Voedsel wordt voor ons klaargezet, net als filmpjes ter ontspanning. En helaas, helaas, ik zie dat ze bedden binnenbrengen...

UPDATE 5 (21.01): Ik mag naar huis, ik mag naar huis, iedereen hier is blij! (Al gaat niemand weg, want het is slechts negen uur, nog 5 uur voor de bieb sluit). Echt, na meerdere mailtjes die ons aanspoorden overnachting te zoeken buiten de Uni en vertelden dat we geen hoop mochten hebben en ik desperate smsjes heb gestuurd naar onder andere mensen die van zeekoeien houden (die ik nu ten zeerste betreur) en Sophie een complete logeerkamer voor me had gecharterd bij een vriend van een buurvrouw van een whatever, kwam het verlossende mailtje. Ik ben blij, en na 12 uur dakloos te zijn geweest, begin ik de luxe van een kamer zeer te waarderen ;-)

6 opmerkingen:

Unknown zei

ojee, dat word nog wat als je niet huis kan!! weten ze wel al hoe de brand komt? hmm beetje vaag allemaal! hoop dat het snel weer goed komt!
XXX Emma

Femke zei

Zeg dit bedoelde ik niet met mijn vorige reactie.
Ik vroeg of je wat foto's kon maken van de bieb!!!

Maar ehm, wat nu???
Daadwerkelijk in de bieb slapen?
Of in een doos op straat (zegt Jeroen)?
Wat mij nu niet zo veilig lijkt als er brand onder je uitbreekt...

Nou wij gaan slapen, of wie weet beginnen de weeen vanacht!

Ik heb de pool verloren in ieder geval, ik had de 30ste voorspelt.


Nou succes zus.

Fem en Jeroen

Oma zei

Hoi Sanne, tjonge jij maakt wat mee.
Ik ben wel geschrokken is niet leuk voor je. Gelukkig is alles goed afgelopen. Je m oeder is hier nu zodoende lees ik het nu.
Afgelopen donderdag ben ik bij Femke geweest babykamer kijken, schitterend.
Grs overoma en oma.

Trudy zei

Hoi Sanne.
Nog op de valreep even de andere kant van NY meemaken. Leuk voor in je dagboek toch? Evengoed lekker geslapen of juist niet.
Femke is nog niet omgewaaid.
Henk wacht het rustig af natuurlijk.
Kus mama.

Femke zei

nee de storm is hier ook gaan liggen mam :p

Maar gelukkig kon je gewoon in je eigen bed slapen...
Wat een sensatie allemaal zeg...

Ik wou dat het bij eens heeel spannend werd....

Nou groetjes je zeekoe zus...

Sanne zei

En nu gratis ontbijt, om het goed te maken ;-)

En oma, bedankt voor de kaart en foto! Hartstikke leuk!