vrijdag 23 november 2007

Thanksgiving! (Updated)

Gisteren was het Thanksgiving, wat zo belangrijk is als kerst bij ons. Dus bijna alle Amerikaanse studenten zijn dit weekend bij hun families, en de Universiteit is dicht (shock, horror, de bibliotheek gaat morgen pas weer open, wat te doen?)
Om goed in de sfeer te komen begonnen we de dag met de Macy's Thanksgivingsday Parade. De balonnen gingen heel langzaam (ze worden ook door mensen vastgehouden, dus niet zo heel gek) en helaas is er geen eentje losgeraakt (dus geen huilende kinderen, kapotgeslagen ramen, rennende menigte etc.), maar ja, je kunt niet alles hebben.
We waren al snel uitgekeken, dus zijn we naar een café gegaan om wat te drinken en American Football te kijken (of te zeuren op hoe stom het er allemaal uitziet). De kreet 'This is my best thanksgiving ever,' vloog vaak over de bar, net als het nadoen van kalkoengeluiden.
En toen was er het thanksgiving dinner van de lawschool; heel veel lekker eten! Om drie uur zaten we zo vol dat opstaan gevaarlijk werd. Eenmaal terug in mijn kamer ben ik op mijn bed gaan liggen en in slaap gevallen!
's Avonds was ik uitgenodigd door een paar andere internationale studenten die zelf een Thanksgiving dinner gaven. Ik heb daar alleen voor de gezelligheid bijgezeten, want daadwerkelijk eten lukte niet meer.
Vandaag zijn de after-thanksgiving sales, de winkels zijn al vroeg in de ochtend open gegaan (sommigen al om 4 uur) en het schijnt een behoorlijke chaos te zijn. Ik ga me er niet aan wagen en gebruik mijn vrije dag om te leren voor mijn examens...
Zuurstok
Kermit
Rare poppetjes
Snoopy
Yvette ingezakt na het thanksgiving dinner
Artistiek shot van de telefoon van Christian
(Dit maal niet heel veel foto's gemaakt, zodra de anderen wat leuke foto's hebben ge-upload voeg ik er misschien nog wat toe)
UPDATE... EXTRA FOTO'S (Gemaakt door Anneleen)
Anneleen en ik in sepia
Een artistieke foto van het thanksgiving dinner (Patrick, Ierse James and Christian)
Het cafe na de parade (Australische James, Andrew, de arm van Jonathan, Yvette en ik)
Drukte bij de parade (Aus James, Jonathan, Yvette en ik)
Jammer dat het dramatische foto'tje van de twee bij elkaar weglopende echtelieden er niet helemaal opstaat
DUS!

8 opmerkingen:

Trudy zei

Hallo Sanne weer een beetje bijgekomen van het vele eten.
Wat een happening is dat daar.
Leuk om mee te maken.
Je gaat me toch niet vertellen dat je niets te doen had? De bieb dicht!
Ja en? Dan ga je toch even lekker relaxen.
Succes met de studie en ik hoor wel weer wat van je?
Kus Mama

Femke zei

Heej zus,
Ik dacht dat alleen in films zo overdreven tanksgiving werd gevierd...

Nou ik heb eigenlijk niks te melden, ik ga weer even verder met de aller laatste dingen strijken voor henk...
Die zich overigens er bijna zelf uit perst, ik moet om de 10 á 15 minuten naar de wc....
Henk word dus echt een beetje lastig...

Groetjes je zus....

Anja zei

Wat een avonturen daar allemaal... Ben nu wel gemotiveerd om ook eens een rondreis door Amerika te maken ;)

En zo te zien heb je het hartstikke naar je zin... nog wel gemotiveerd om straks naar huis te komen? Naar dat saaie vlakke Holland?

Groetjes

Unknown zei

Hey,
kan je nog staan? of rol je als een bolletje naar de bieb? haha hopelijk niet alleen kalkoen gegeten, en zijn er nog een paar van die beestjes te vinden in Amerika. :P
XXX Emma

Sanne zei

Ik denk dat de kalkoen uitgestorven is (niet alleen mijn schuld hoor, ik heb er vooral voor gezorgd dat er nergens meer appeltaarten zijn)

Anke Koning zei

Leuke balonnen hoor(A) haha

Trudy zei

Hoe Sanne, succes met je studie en laat je niet opjagen hoor. Kus Mama.

Femke zei

heeej aangezien je in de Libery woont, kun je daar niet wat foto's van maken????

Je zeekoe zus